zondag 9 november 2014

Een onverwachte mail van een schrijfster

Misschien omdat mijn e-mailadres zo makkelijk is, misschien omdat de 2 in mijn adres snel per ongeluk met de @ ingetypt kan worden, omdat ze een toets delen. Hoe dan ook, ik heb wel eens vaker een mailtje gekregen dat niet voor mij bedoeld was. Een paar jaar terug ontving ik een uitnodiging voor een gezellig avondje wijn op het balkon van mijn schijnbare schoonzus. Er waren ook allerlei andere vrienden en familie uitgenodigd. Heel gezellig, maar er werd geen huisadres gemeld, dus mailde ik maar terug dat ze volgens mij het verkeerde mailadres in had getypt. Groetjes van Maartje Lindhout.

Ach ja, kan gebeuren. Ik vind het eigenlijk wel grappig. Vanmiddag belandde ik weer in zo'n situatie, maar deze keer was het wel wat bijzonderder. Ik ontving een onderwerploze mail van M de Moor. Ze vond het fijn "dat we nu elkaars emails en tels hebben" (niet dus) en besprak dat ze de komende zondagen nog geen tijd heeft om thee met me te gaan drinken. Verder:
"Het kan zijn dat jullie een beetje getimmer gaan horen bij mij, er wordt in mijn afwezigheid een nieuwe ijskast geïnstalleerd.

Hartelijke groet,

Margriet"

Eh, Margriet? Margriet de Moor, die schrijfster? Krijg ik nou serieus een mailtje van Margriet de Moor? Nou ja, er zijn vast meer mensen die zo heten. Ik mailde haar terug dat ze het verkeerde adres had ingetypt en dat ik haar niet ken. "Tenzij u de schrijfster bent" voegde ik voor de grap toe.

Haar bericht terug: "Dank u wel, dat is me ook wat! (inderdaad ben ik de schrijfster)"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten