zondag 25 januari 2015

Arrangement van Shake it off

De meeste berichten die ik op dit weblog plaats gaan over taal, maar hier maak ik even een uitzondering. Naast taal is muziek één van mijn interessegebieden. Vandaar dit korte muzikale bericht.


Het nummer "Shake it off" van Taylor Swift kreeg ik niet meer uit mijn hoofd. Het is zo'n überblij nummer dat je iedere keer als je het hoort wel mee móét zingen. Ik besloot er een arrangement van te maken met het muziekprogramma MuseScore. Aangezien het een popliedje is, is het lastig om voor een heel orkest te arrangeren (iets wat in de eerste instantie mijn bedoeling was). Het is dus een werk voor een behoorlijk uitgedund orkest geworden, namelijk voor een fluit, hoorn, trombone, akoestische basgitaar en drumstel. Bij de video hieronder kun je het arrangement beluisteren en ook nog eens meelezen, mocht je het noten lezen vaardig zijn.

Oh, en je mag me best uitlachen, hoor. Het is m'n allereerste arrangement, dus ik kan het nog hebben. :) Ook tips kun je hieronder achterlaten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten